Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

29.03.2017

Інформація Профспілки

Інформація

про правові наслідки скасування постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативу забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення» №1024 від 25 листопада 2015 року

 

31 січня 2017 року Київським апеляційним адміністративним судом винесено постанову в адміністративній справі №826/6046/16, якою задоволено апеляційну скаргу Професійної спілки працівників охорони здоров'я України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва та скасовано, як протиправну, постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативу забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення» №1024 від 25 листопада 2015 року (далі – постанова №1024).

    За правилами частини 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена постанова Київського апеляційного адміністративного суду набрала законної сили з моменту її проголошення, тобто 31 січня 2017 року та продовжує діяти, незважаючи на факт її оскарження у касаційному порядку Кабінетом Міністрів України та Міністерством охорони здоров'я України.

    А тому, станом на сьогоднішній день існує правове становище відповідно до якого постанова №1024 залишається де-юре скасованою.

    Згідно роз'яснень Пленуму Вищого адміністративного суду України, наведених у пункті 10.2 постанови «Про судове рішення в адміністративній справі» № 7 від 20.05.2013, скасування акта суб'єкта владних повноважень як способу захисту порушеного права позивача означає, що спірний акт не породжує жодних правових наслідків від моменту його прийняття.

    Відповідно до статті 129-1 Конституції України судові рішення є обов'язковим до виконання, а приписами частини статті 19 Основного Закону передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Невиконання судового рішення, яке полягає в умисному невиконанні вироку, рішення, ухвали або постанови суду, що набрали законної сили, або перешкоджання їх виконанню є підставою для притягнення до кримінальної відповідальності на підставі положень статті 382 Кримінального кодексу України.

    У разі якщо невиконання судового рішення вчинено службовою особою, зокрема, службовою особою, яка займає відповідальне чи особливо відповідальне становище, кримінальна відповідальність за такий злочин посилюється.

    З урахуванням викладеного, прийняття постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 31 січня 2017 року означає:

    - відновлення дії постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження нормативів потреб у стаціонарній медичній допомозі в розрахунку на 10 тисяч населення» від 28.06.1997 року №640, скасованої положеннями постанови №1024;

    - відсутність правових підстав, і, як наслідок, необхідність зупинення процедури скорочення кількості лікарняних стаціонарних ліжок, яке, згідно розпорядчих документів власників закладів охорони здоров'я або уповноважених ними осіб здійснювалося з посиланням на норми постанови №1024;

    - відсутність правових підстав для подальшого застосування наказу Міністерства охорони здоров'я України №51 від 01.02.2016 «Про затвердження Методики щодо забезпечення стаціонарними лікарняними ліжками у розрахунку на 10 тис. населення», прийнятого на виконання скасованої постанови №1024;

    - наявність підстав для перегляду з метою відміни або скасування рішень, прийнятих на виконання постанови №1024.

      Наприклад, якщо органом місцевого самоврядування прийнято рішення про скорочення кількості ліжок у місцевих лікарнях, яке містить посилання на норми постанови №1024, автоматичного скасування відповідного рішення законодавством не передбачено.

    Проте воно має бути переглянуте з метою приведення у відповідність до вимог чинного законодавства або за власною ініціативою органу місцевого самоврядування, або за рішенням суду адміністративної юрисдикції, за позовом, наприклад, лікарні, у якій відбулося скорочення ліжок.

    Натомість, якщо на виконання Постанови №1024 скорочення стаціонарних ліжок у лікарні відбулося за ініціативою керівника закладу, він повинен переглянути відповідний наказ.

    У разі ж, якщо таке скорочення ліжок спричинило вивільнення працівників, вони мають право звернутися до суду з позовом про поновлення на роботі за правилами цивільного судочинства з урахуванням встановленого трудовим законодавством строку звернення до місцевого суду (протягом 1 місяця з моменту отримання працівником наказу про звільнення або трудової книжки), а у разі пропуску такого строку, додатково, з клопотанням про його поновлення.

 

Відділ правової роботи Профспілки

працівників охорони здоров’я України
 



Приймальня


немає новин.

Календар подій

Попередні March - 2024 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
252627283031

Фотодокументи