Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

30.03.2020

Боротьба за відновлення ДержСЕС триває

Конституційний Суд України відмовив Професійній спілці працівників охорони здоров'я України у відкритті провадження у справі щодо оскарження законності ліквідації Державної санітарно-епідеміологічної служби України

Ухвалою Першої колегії суддів Першого сенату Конституційного Суду України від 17 березня 2020 року Профспілці відмовлено у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Профспілки щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини першої, третьої статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України у системному зв’язку з частиною третьою статті 330 цього кодексу, застосованих в постанові Верховного Суду (Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду) від 11 грудня 2019 року по справі 826/9285/17.

Вказана справа розглядалася в судовому порядку за адміністративним позовом Профспілки до Кабінету Міністрів України про визнання протиправною та скасування постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» № 348 від 29 березня 2017 року.

Нагадаємо, що 10 вересня 2014 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» №442, положеннями якої приписано, зокрема, реорганізувати шляхом перетворення Державну санітарно-епідеміологічну службу України (далі – ДСЕС України).
Вказане рішення Уряду фактично означало припинення функціонування ДСЕС України всупереч положень Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та зачіпало права, свободи та інтереси безпосередньо членів Професійної спілки працівників охорони здоров'я України.

А тому, 12 грудня 2014 року Профспілка звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Кабінету  Міністрів України, в якому просила визнати незаконною частину абзацу 2 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (справа № 826/19610/14).

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2015 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2015 року у задоволенні позову Профспілки відмовлено.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 23 вересня 2015 року постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 04 лютого 2015 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 04 червня 2015 року скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 грудня 2015 року за наслідками повторного розгляду справи у задоволенні позовних вимог Профспілки відмовлено.

Натомість, постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року, Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 грудня 2015 року скасовано та прийнято нову постанову, якою адміністративний позов Профспілки задоволено: визнано протиправним та скасовано абзац 2 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 року № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» в частині реорганізації Державної санітарно-епідеміологічної служби України.

    Профспілка більше року домагалася виконання зазначеного рішення суду, яке згідно положень процесуального законодавства набрало чинності з моменту проголошення.

    22 травня 2017 року, незважаючи на неодноразові застереження Профспілки, всупереч положень Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» Кабінетом Міністрів України, ніби на виконання постанови Київського апеляційного адміністративного суду від 08 лютого 2016 року, прийнято постанову «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» від 29 березня 2017 року № 348, пунктом 2 якої Державну санітарно-епідеміологічну службу приписано ліквідувати.

    Фактично, приймаючи Постанову № 348, Уряд лише змінив спосіб припинення ДСЕС України.

А  тому, з метою відновлення порушених інтересів Профспілки та її спілчан, сприяння забезпеченню санітарно-епідеміологічного благополуччя населення, Профспілка була змушена звернулася до суду з адміністративним позовом про визнання протиправною Постанови № 348.

25 липня 2017 року Профспілкою подано адміністративний позов та одночасно - клопотання про його забезпечення, з метою зупинення дії Постанови №348 на час судового розгляду справи.

11 вересня 2018 року Окружним адміністративним судом міста Києва прийнято рішення про відмову у задоволенні адміністративного позову Профспілки про визнання протиправною Постанови № 348.

Не погодившись із вказаним рішенням 01 листопада 2018 року Профспілкою подано апеляційну скаргу, до якої приєдналися Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Полтавська, Харківська, Херсонська, Черкаська та Чернівецька обласні організації профспілки працівників охорони здоров’я України, а також член Профспілки — Протас Святослав Вікторович (поновлений на посаді заступника голови Державної санітарно-епідеміологічної служби України рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 26 липня 2017 року по справі 826/12583/16).

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04 грудня 2018 року Профспілці та особам, які приєдналися до апеляційної скарги відмовлено у задоволенні останньої.

08 січня 2019 року Профспілка звернулася до Верховного Суду з касаційною скаргою, вимагаючи скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій і ухваленням нового - про задоволення позовних вимог Профспілки.

Ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 17 січня 2019 року за касаційною скаргою Профспілки відкрито провадження № К/9901/966/19.

Однак, питання призначення даної справи до судового розгляду тривалий час залишалося не вирішеним, у зв’язку з чим Президія Профспілки тричі зверталася до Верховного Суду з клопотаннями про прискорення вирішення питання призначення даної справи до судового розгляду (26 березня, 05 вересня та 11 грудня 2019 року).

Згідно з даними офіційного веб-порталу судової влади України 10 грудня 2019 року ухвалою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу було призначено до розгляду у порядку попереднього розгляду справи «з 11 грудня 2019 року».

Натомість, 11 грудня 2019 року у порядку попереднього розгляду справи з посиланням, зокрема, на статтю 343 КАС України, Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду без виклику та повідомлення учасників справи (незважаючи на наявність у касаційній скарзі клопотання про розгляд справи за участю представника Профспілки) винесено постанову про відмову у задоволенні касаційної скарги Профспілки та осіб, які приєдналися до неї.

На підставі рішення Президії Профспілки від 11 грудня 2019 року Професійна спілка працівників охорони здоров'я України звернулася до Конституційного Суду України з конституційною скаргою - клопотанням щодо перевірки на відповідність частині 2 статті 55 Конституції України у системному зв'язку з основними засадами судочинства, закріпленими у пунктах 3, 6, 7 та 8 частини 2 статті 129 Конституції України (конституційність) - частини 1 і 3 статті 343 КАС України щодо попереднього розгляду справи без повідомлення (та участі) учасників справи, яку застосовано в постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 11 грудня 2019 року по справі 826/9285/17 у системному зв'язку з частиною 3 статті 330 КАС України.

Ухвалою Другої колегії суддів Другого сенату Конституційного Суду України від 23 січня 2020 року Профспілці було відмовлено у відкритті конституційного провадження у справі за конституційною скаргою Профспілки щодо відповідності Конституції України (конституційності) частини першої, третьої статті 343 Кодексу адміністративного судочинства України у системному зв’язку з частиною третьою статті 330 цього кодексу.

Не погодившись із зазначеним рішенням, Профспілка скористалася можливістю повторного подання конституційної скарги з додатковим обґрунтуванням неконституційності положень частин 1 і 3 статті 343 КАС України у системному зв'язку з частиною 3 статті 330 КАС України, застосованих в постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 11 грудня 2019 року.

Встановлена Конституційним Судом України неконституційність вказаних положень КАС України дозволила б Профспілці ініціювати перегляд постанови Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 11 грудня 2019 року по справі 826/9285/17, що могло мати наслідком визнання протиправною та скасування в судовому порядку постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання Державної санітарно-епідеміологічної служби» № 348 від 29 березня 2017 року (постанова про ліквідацію ДержСЕС).

Ухвала Першої колегії суддів Першого сенату Конституційного Суду України від 17 березня 2020 року додається.

 

Відділ правової роботи в/а Профспілки

 

Інформація станом на 30.03.2020 року 



Приймальня


немає новин.

Календар подій

Попередні April - 2020 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930 

Фотодокументи