Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

23.03.2022

Лікарняні під час воєнного стану

Окремого порядку щодо оформлення листків непрацездатності, нарахування і виплати матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності у разі запровадження воєнного стану не передбачено. Якщо у кабінеті страхувальника е-лікарняний набуває статусу «готовий до сплати», роботодавцю необхідно розпочати процедуру призначення матеріального забезпечення за таким листком непрацездатності. Документи для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження.

Якщо страхувальник не має можливості перевіряти дані в особистому кабінеті на сайті ПФУ через воєнний стан, він не може виконати вимоги Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» щодо своєчасного розгляду документів й ухвалення рішення щодо виплати допомоги по тимчасовій втраті працездатності працівнику. Оскільки затримка відбувається фактично з незалежних від страхувальника причин, він не несе за це відповідальності.

 

Водночас після відновлення доступу до кабінету страхувальника роботодавець зобов’язаний виплатити матеріальне забезпечення. Нагадаємо, що матеріальне забезпечення має бути виплачено, якщо звернення за його призначенням надійшло не пізніше 12 календарних місяців із дня відновлення працездатності, установлення інвалідності, закінчення відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, смерті застрахованої особи або члена сім’ї, який перебував на її утриманні (ч. 5 ст. 32 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»).

Якщо роботодавець не зміг опрацювати лікарняний працівника та подати за ним заяву-розрахунок через бойові дії за місцем розташування, працівник може самостійно звернутись до Фонду соціального страхування України (ФССУ) для отримання виплат по вагітності та пологах, допомоги по тимчасовій втраті працездатності та допомоги на поховання.

Щоб отримати такі види допомоги, застраховані особи мають звернутись до будь-якого зручного відділення ФССУ за місцем тимчасового перебування внаслідок евакуації, за місцем реєстрації тощо. Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Напряму працівнику може бути нарахована допомога по вагітності та пологах, допомога по тимчасовій втраті працездатності та допомога на поховання. Кошти будуть перераховані на спеціально відкритий для працівника поточний рахунок або особисту банківську картку. Стан фінансування можна відстежувати у телеграм-каналі ФССУ.

Необхідні документи:

Для призначення матеріального забезпечення застраховані особи мають мати при собі паперовий листок непрацездатності або е-лікарняний. Доцільно також підготувати копії таких документів: першої-четвертої, одинадцятої-шістнадцятої сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу; реєстраційного номера облікової картки платника податків. За наявності також подаються інші документи, передбачені Порядком надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування України деяким категоріям застрахованих осіб, затвердженого постановою правління ФССУ від 24.01.2017 № 8 (пункт 2.1). Довідка про взяття на облік як внутрішньо переміщеної особи в цьому випадку не вимагається. Пам’ятайте, допомога надається безпосередньо через робочий орган виконавчої дирекції Фонду у разі, якщо роботодавцем не було подано заяву-розрахунок за вашим листком непрацездатності.

22.03.2022.

 

Голеусова Галина Захарівна,

експерт з регулювання  соціально-трудових відносин виконавчого апарату Профспілки, за матеріалами ФССУ  

 



Приймальня


немає новин.

Календар подій

Попередні January - 2023 Наступні
 Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 01
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Фотодокументи