Профспілка працівників охорони здоров'я України

  Оплата праці

  Права працівників



  Преса

  Дайджест

  Приймальня голови молодіжної ради

Детальніше

27.02.2015

Профспілка проти прийняття асоціальних законопроектів

24.02.2015 № 03-59

На №_______________ від__________

 

 

Голові Верховної Ради України

В.Б. Гройсману

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення

Денісовій Л.Л.

 

Голові Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я

Богомолець О.В.

 

 

 

 

 

Про законопроект

реєстр. № 2212 від 23.02.15

 

 

Профспілка працівників охорони здоров’я України звертається до Вас з проханням не допустити прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» (реєстр. № 2212 від 23.02.2015), внесеного Урядом на розгляд Верховної Ради України.

Реалізація запропонованих у законопроекті змін в порушення статті 22 Конституції України істотно звужує права медичних працівників у сфері пенсійного забезпечення, призведе до різкого погіршення матеріального стану майже 300 тисяч працюючих у сфері охорони здоров’я пенсіонерів, обмеження пенсійних прав осіб, зайнятих у шкідливих і важких умовах праці.

 

Категорично не підтримуються наступні положення законопроекту:

 

1. Пенсії працюючим пенсіонерам, призначені згідно з чинним законодавством, пропонується виплачувати у розмірі 85%, але не менше розміру прожиткового мінімуму встановленого для осіб, які втратили працездатність (зараз – 949 грн.) .

При розгляді цієї пропозиції пропонуємо звернути увагу на наступне:

- пенсії, призначені до 2008 року, обчислені із застосуванням показника середньої зарплати в країні за 2007 рік у розмірі 1197 грн., а при обчисленні пенсій у 2014 році – 2700 грн. Тобто раніше призначені пенсії вже більш ніж вдвічі є меншими порівняно з пенсіями, які призначаються нині;

- з 2014 року призупинена дія частини другої статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», якою передбачено щорічне підвищення пенсій з урахуванням темпів зростання середньої зарплати та рівня інфляції;

- починаючи з 2012 року при обчисленні пенсій занижується (приблизно на 10%) показник середньої заробітної плати в країні, оскільки він визначається не за останній календарний рік перед призначенням пенсії, а за три роки;

- з пенсій, які вже й так більш ніж вдвічі занижені, зараз утримується військовий збір (1,5 %) та податок на доходи з фізичних осіб (15 %);

- пенсії практично не індексуються, оскільки з 01.01.2015 запроваджено норми щодо обмеження проведення індексації  пенсій фінансовими можливостями Пенсійного фонду України. 

Додаткове зменшення розмірів пенсій при їх виплаті ще більше знижує рівень соціальної захищеності пенсіонерів, особливо в нинішніх умовах постійного зростання цін на товари і послуги. Тому потрібно забезпечити належним чином обчислення цих пенсій і їх підвищення з урахуванням темпів зростання середньої заробітної плати та рівня інфляції. Крім того, потрібно врахувати й те, що багато працюючих пенсіонерів, у яких розмір пенсії трохи більший за мінімальний розмір, піде в «тінь» і, можливо, втрати находжень до Пенсійного фонду будуть більшими від зекономлених коштів.   

 

2. Особам, що працюють на посадах, які дають право на призначення пенсії у порядку та на умовах, передбачених законами України «Про статус народного депутата України», «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», пенсії будь-якого виду пропонується не виплачувати.

Вважаємо несправедливими і необґрунтованими пропозиції щодо позбавлення права на отримання пенсії у період роботи на посадах, які дають право на призначення пенсії у порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про державну службу». Можна погодитися щодо припинення виплати в період роботи на зазначених посадах пенсій, призначених за спеціальними законами, але пенсії, обчислені відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», повинні виплачуватися на загальних підставах.

 

3. Не підтримується пропозиція поетапного збільшення для працівників охорони здоров'я на 5 років спеціального стажу роботи, що дає право на призначення пенсії за вислугу років.

Запровадження такого виду соціального забезпечення, як пенсії за вислугу років, головним чином пояснюється специфікою відповідної роботи, професії чи посади, які пов’язані з підвищеним фізичним і емоційним навантаженням, і тривале перебування на яких призводить до інтенсивного зношування людського організму, внаслідок чого працівник втрачає свою професійну працездатність до настання віку, необхідного для призначення пенсії за віком.

 

4. Не підтримується пропозиція поетапного підвищення на 5 років пільгового пенсійного віку для жінок та збільшення  страхового стажу для осіб, які мають право на пільгову пенсію.

Ця норма вводилась, як один з превентивних заходів, а саме - «захист часом» працівників від впливу шкідливих виробничих факторів, які призводять до втрати здоров'я та працездатності. Тому підвищення пенсійного віку безумовно призведе до зростання рівня професійної захворюваності та виробничого травматизму.

Крім того, зайнятість на роботах із шкідливими та важкими умовами праці суттєво впливає на стан здоров’я жінок і середня тривалість життя у таких жінок є значно нижчою порівняно із загальною середньою тривалістю життя. 

Звертаємо також увагу, що пропозиції щодо збільшення тривалості страхового стажу на 5 років для призначення пенсій на пільгових умовах позбавляють окремих працівників права на призначення зазначених видів пенсії. Так, чоловіки, які вже відпрацювали, наприклад, лише 25 років і з них не менше половини на роботах із шкідливими та важкими умовами праці (за списком №2) і зараз не працюють, законодавством гарантується право дострокового виходу на пенсію. Збільшуючи тривалість необхідного страхового стажу до 30 років (на 5 років), такі працівники позбавляються права достроково вийти на пенсію.

 

5. Не підтримується пропозиція «заморозити» показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, який застосовується для обчислення пенсії, на рівні середнього показника за 2012-2014 роки.

«Замороження» показника середньої заробітної плати в країні для обчислення пенсій за 2012-2014 роки знижуватиме розмір пенсій, які призначатимуться у 2016 та в подальші роки. Зазначене не відповідає суті коригування заробітку за минулі періоди і порушує права застрахованих осіб на справедливе обчислення пенсій відповідно до наявного страхового стажу та отримуваного заробітку, на який нараховувалися і утримувалися страхові внески.

Ця пропозиція одночасно із запровадженням обмежень щодо індексації пенсій та зниження діючого порогу оподаткування пенсій із десяти тисяч гривень на місяць до трьох розмірів мінімальної зарплати (3654 грн.) призведе до стрімкого падіння рівня життя осіб похилого віку в умовах посилення інфляційних процесів.

 

Зважаючи на асоціальну направленість зазначених вище пропозицій, Профспілка закликає народних депутатів України докласти максимум зусиль задля недопущення їх прийняття у запропонованій Кабінетом Міністрів України редакції.

 

З повагою

 

Голова Профспілки                                        В.М.Коваль

 

 

 

 

27.02.2015 № 01-66

 

 

Голові Верховної Ради України Гройсману В.Б.

                                                                        Народним депутатам України

коаліції «Європейська Україна»

 

 

 

                                                                                                                                                           Про внесення змін до Закону України

 «Про Державний бюджет України на 2015 рік»

(реєстр. № 2147 від 16.02.2015)

 

 

Шановний Володимире Борисовичу!

Шановні народні депутати України!

 

 

Профспілка працівників охорони здоров’я України розглянула проект Закону України «Про внесення змін до Закону України « Про Державний бюджет України на 2015 рік», поданий Кабінетом Міністрів України (реєстр. № 2147 від 16.02.2015).

Профспілка зазначає, що законопроект передбачає збільшення видатків на охорону здоров’я лише на 1,2 млрд. грн., що не відповідає реальним потребам галузі, тим самим зберігаючи негативну тенденцію недофінансування охорони здоров’я майже на 50 відсотків та унеможливлює вирішення нагальних проблем соціального захисту медпрацівників, підвищення їхньої заробітної плати, належного медикаментозного забезпечення і подальшого реформування галузі.

Незважаючи на вимоги профспілок, незмінною залишаються норми Державного бюджету щодо розмірів мінімальних соціальних стандартів у 2015 році, а саме: не передбачається підвищення розмірів прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу тарифної ставки працівника І тарифного розряду ЄТС відповідно до реального рівня інфляції.

У той же час у Пояснювальній записці до законопроекту за загальнодержавними витратами МОЗ України зменшено видатки по медичній субвенції на 375 814,3 тис.грн. Це, на нашу думку, є неприпустимим, оскільки обсяг медичної субвенції на 2015 рік складає 46,5 млрд.грн. при потребі понад 73 млрд.грн. Через дефіцит коштів у 2015 році не виплачується надбавка за обсяг і якість виконуваної роботи медичним працівникам, які надають первинну медичну допомогу відповідно до постанови КМУ від 30.12.2013 № 977. Фонд оплати праці закладів охорони здоров’я залишився на рівні 2014 року. Вже сьогодні влада ставить питання про 3% скорочення чисельності працівників бюджетних установ, зокрема закладів охорони здоров’я.

На  негативні наслідки таких пропозицій Уряду до держбюджету вказує Головне науково-експертне управління ВРУ, зазначаючи  у своїх висновках на «відсутності обґрунтування щодо доцільності зменшення на 375 814,3 тис. гривень  фінансування за бюджетною програмою «медична субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» (код 2311410). Реалізація такої пропозиції призведе до зменшення й так мінімального бюджетного фінансування закладів охорони здоров’я в містах, районах та селах. Відповідно фінансове забезпечення надання первинної лікарської допомоги буде зведене нанівець.»

Крім того, частиною 9 Прикінцевих положень цього законопроекту пропонується покласти на Кабінет Міністрів затвердження особливого порядку проведення індексації грошових доходів населення у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду та бюджетів інших фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування на 2015 рік. Наслідком наділення правом Кабінету Міністрів "затверджувати особливий порядок індексації доходів населення" може стати зменшення доходів громадян, які повинні індексуватись відповідно до реальних показників інфляції. Також зберігаються обмеження щодо застосування положень ст.12 та п. «ж» ст..77 Основ законодавства України про охорону здоров'я.

З огляду на викладене, та  з метою збереження соціальної захищеності медпрацівників в складних економічних умовах, недопущення соціального вибуху, пропонуємо врахувати у законопроекті № 2147 наступні зміни  та доповнення щодо:  

1. Збільшення фінансування галузі  охорони здоров’я та недопущення зменшення обсягу медичної субвенції місцевим бюджетам для:

- зменшення в 2015 році грошового розриву між розміром базового посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС та мінімальною заробітною платою з поступовим його наближенням до рівня законодавчо визначеної мінімальної заробітної плати;

- збільшення фонду заробітної плати закладів охорони здоров'я та недопущення 3% скорочення чисельності працівників закладів охорони здоров'я;

- реалізації пунктів «ж» та «ї» ст.77 Основ законодавства України  про охорону здоров’я;

- забезпечення виплат медичним та фармацевтичним працівникам, передбачених постановами КМУ  від 11.05.2011р. № 524 «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій  окремих галузей бюджетної сфери», від 20.03.2013 № 174 «Деякі питання оплати праці працівників протитуберкульозних закладів», від 27.03.2013 № 199 «Деякі питання оплати праці медичних працівників системи екстреної медичної допомоги», від 30.12.2013 № 977 «Деякі питання оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу»;

- виконання програм місцевих стимулів і заходів, спрямованих на соціальний захист медичних працівників в умовах реформування системи охорони здоров'я;

-  реалізації Закону України «Про екстрену медичну допомогу»;

- прийняття Закону України щодо проведення (продовження) експерименту з реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві;

- завершення реконструкції Львівського обласного клінічного перинатального центру (необхідні видатки у сумі 90,0 млн. грн.);

 - забезпечення фінансування відомчих закладів охорони здоров’я;

 - забезпечення проведення передбачених законодавством процедур щодо передачі спеціалізованих медико-санітарних частин із державної у комунальну власність, повернути їх тимчасово у сферу управління МОЗ України ( на період до 1 січня 2016 року).

2. Виключення із пункту 9 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» обмежень, які застосовуються Кабінетом Міністрів України до норм:

- Закону України «Про індексацію грошових доходів населення»;

- частини другої статті 12, пункту «ж» частини першої статті   77 Основ законодавства України;

- абзацу другого частини першої статті 26, статті 28 Закону України «Про зайнятість населення»

- статті  44 Закону України « Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності»;

- частини третьої статті 119, статті 250 Кодексу законів про працю України;

- частини четвертої статті 19 Закону України « Про охорону праці».

 

Просимо врахувати.

 

 

 

 

З повагою

 

Голова Профспілки                                        В.М.Коваль

 

 

 

 



Шановна медична громада! Шановні колеги! Дорогі друзі!

Прийміть найщиріші вітання зі світлими зимовими

святами – Новим Роком та Різдвом Христовим !

 

Від усієї душі бажаємо Вам, Вашим рідним, колегам міцного здоров'я, щастя, гарного настрою, душевного спокою здійснення найзаповітніших бажань, мрій і сподівань!

 

Нехай Новий 2021 рік увійде у Ваші домівки добрим та радісним, принесе добробут, успіх і процвітання, а у Ваші сім’ї – любов та злагоду!

 

 

З повагою,

Голова Закарпатської обласної організації

профспілки працівників охорони здоров’я України

 

В. М. Турок

 

немає новин.


Фотодокументи