Соціальне партнерство
Приєднавшись до Конвенцій Міжнародної організації праці «Про тристоронні консультації» Україна підтвердила своє прагнення через соціальне партнерство забезпечити побудову прозорих і прогнозованих відносин між урядом, роботодавцями та найманими працівниками й соціальну злагоду у суспільстві.
До сфери соціального партнерства, зокрема, входять: досягнення консенсусу з питань правового захисту трудових прав працівників, застосування найманої праці з дотриманням техніки безпеки, вимог з охорони здоров'я працівників у процесі праці, оплати праці й забезпечення відтворюючої і стимулюючої функцій заробітної плати, прав працівників на своєчасне отримання заробітної плати; забезпечення нормального режиму праці й відпочинку; встановленні порядку проведення колективних переговорів, вирішенні колективних трудових спорів тощо.
Стержнем соціального партнерства є принцип співробітництва між роботодавцями і найманими працівниками, який реалізується у формах
- проведення переговорів,
- укладення колективних договорів та колективних угод,
- узгодження проектів нормативно-правових актів,
- консультацій при прийнятті рішень соціальними партнерами на всіх рівнях.
Міністерство охорони здоров'я України та Профспілка працівників охорони здоров'я України зазначають, що в умовах фінансової кризи соціальний діалог має особливе значення.
Порядок проведення соціального діалогу в галузі охорони здоров'я затверджено наказом МОЗ від 19.09.2007 № 562 за погодженням з Профспілкою працівників охорони здоров'я України.